Oct 6, 2017

Fall Trends To Wear Right Now (English and French versions)

Let's talk about two more trends from this fall season. These are two trends that you should wear right now and two trends that I actually love. So let's get started! 
________

Français 
Aujourd'hui je viens vous parler de deux autres tendances de cet automne que vous pouvez adopter tout de suite. Je pense que vous voyez déjà de quoi je vais vous en parler mais je vous explique tout.

Wild Life
I still have this feeling that the leopard pattern is never really out of fashion. It's more kind of a timeless super feminine classic  than a big trend, so I always have some pieces on my wardrobe with this pattern. 
However, we have to admit that this print can be a little excessive and sometimes you can feel a little overwhelmed by this animal print and some people just can't deal with that feeling. I'm apologist that fashion must adapts to you and not the other way around, so if you don't feel comfortable wearing a whole outfit in this print, you should go for small details or accessories like a bag, shoes or a scarf. 

________

Français
J'ai toujours l'impression que le motif léopard ne sera jamais démodé. Je trouve que ce motif est plutôt un classique intemporel et bien féminin qu'une tendance flash. Et c'est bien pour cela que j'ai toujours des pièces léopard dans ma garde-robe. 
Cependant, je reconnais que ce n'est pas évident de le porter, qu'il a des pièces un peu exagérées et que c'est un peu trop pour certaines personnes. Mais je suis apologiste de que c'est la mode qui doit s'adapter à nous et pas le contraire. Donc, si vous êtes du genre à ne pas aimer le look "léopard sorti de la Savannah" je vous conseille de choisir plutôt des accessoires avec cet imprimé, peut-être un sac à main, des chaussures, ou une écharpe. 

Belt Bag
This belt bag trend is a little controversial. You either love it or hate it. We used it a lot back in the 90's when I was just a little girl and now they are making a huge come back in different shapes, textures, and colors. Personally, I love this kind of bags and I think that they are perfect for travel. 

Do you like any of these trends? 
________

Français 
Le sac à la taille est une tendance un peu controverse. Soit on l'aime soit on le déteste. On a beaucoup utilisé ce genre de sac pendant les années 90, quand j'étais gamine, et après ils ont disparus. Cette année ils font leur retour en toute force et on a le choix entre les différentes formes, couleurs, et textures. Personnellement, je les adore et je trouve qu'ils sont parfaits pour une petite balade en famille ou pour un voyage. 

Vous aimez ces tendances? 

18 comments:

  1. São trends bem giras! Gosto especialmente do padrão animal, ainda mais em calçado. <3
    Beijinhos, The Fancy Cats

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigado!! Eu também adoro ver este padrão em sapatos!! 😊

      Delete
  2. Ooi adorei a tendencia, é bem elegante e chique .
    Adorei o blog, é maravilhoso.
    Beijos bom final de semana
    http://bellapagina.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigado Leticia!! Fico feliz que tenhas gostado!!

      Beijo

      Delete
  3. Que pena :/ Pode ser que em breve consigas comprar online ou assim :/

    Adoro as belt bags :D

    NEW WISHLIST POST | Make Your HOME SOPHISTICATED with 10 TIPS.
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D


    Please, VOTE FOR ME

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pode ser que chegue cá um dia destes!!

      Eu também adoro belt bags!! 😊

      Beijo

      Delete
  4. Que seleção mais linda! Adorei os dois looks!

    Beijo!
    Cores do Vício

    ReplyDelete
  5. So lovely selection, dear! Great items! Very beautiful outfits, too!
    Like it so much! Amazing post!
    I'm first time on your blog and I really like it!
    It's really amazing! Follow for follow?
    Let me to know, on my blog! Hope you will visit me.
    Maleficent


    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi dear! Thanks for the visit and welcome to my blog!! 😊

      Delete
  6. Adoro o animal print!

    Beijinhos
    http://aestilografa.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  7. Replies
    1. Obrigado Teresa! Este ano também estou a gostar!! 😊

      Delete
  8. Adoro os teus sapatos de leopardo, são lindos.
    Beijinhos
    http://virginiaferreira91.blogspot.pt/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigado!! Mas estes já têm uns aninhos!! 😊

      Delete
  9. Obrigado querida!! Boa semana para vicê também!!

    ReplyDelete

Your thoughts