Oct 20, 2019

MALEFICENT - MY MYSTICAL PLACE

ENGLISH - PORTUGUESE - FRENCH
The movie Maleficent 2 was released this week, and for the occasion, Disney challenged me to show you "my mystical place," that kind of place where you can almost feel the magic operate. And I accepted the challenge. In these photos, I show you this place and the reproduction of the make-up of Maleficent I made for this shoot.

This collaboration was a last-minute thing. Two days before I went to London, Disney contacted me and offered me two options, either they would send me the horns of Maleficent so that I could recreate the look of the film, or show you my mystical place creatively. I knew that the horns would not have arrived in time to film the look, so I chose the option of the mystical place. In the end, I only had one day to do everything, imagine what I wanted to create, choose the location, recreate the look, organize the shooting, and I ended up editing the video on the plane in direction to London.

Despite all these time constraints, I really enjoyed the final result of the video (you can see it here) and the result in the photos too. Of course, for the result to be even more real, I would need horns and a more "Maleficent" outfit, but as I haven't all that, I went for a representation and not a copy of the original.

I hope you like it.

(Portuguese and French after the photos)




______________
PORTUGUESE
O filme Maléfica 2 estreou esta semana e pela ocasião a Disney lançou-me o desafio de vos mostrar o “meu lugar místico”, aquele lugar onde quase sentimos a magia acontecer. E eu aceitei o desafio. Aqui nestas fotos mostro-vos esse lugar assim como a reprodução da maquilhagem da Maléfica que fiz para este shooting. 

Esta colaboração foi uma coisa de última hora. Dois dias antes de viajar para Londres, a Disney contatou-me e propôs-me duas opções: ou me enviavam os cornos da Maléfica para eu puder recriar o look do filme ou eu mostraria o meu lugar místico de forma criativa. Ora a dois dias de ir para Londres, eu sabia que os cornos não chegariam a tempo para filmar o look. Portanto escolhi a opção do lugar místico. Por acabar tive apenas um dia para fazer tudo, desde imaginar o que queria criar, escolher o sítio, fazer o look, organizar o shooting, e acabei a editar o vídeo dentro do avião já a caminho de Londres. 

Apesar das limitações de tempo, gostei imenso do resultado final do vídeo (podem ver aqui) e do resultado em fotografia. Claro que para o resultado ser ainda mais real, eu precisaria dos corninhos e de uma capa e de mais “Maléfica”, mas como me faltava isso tudo resolvi optar por uma representação e não uma cópia do original. 

Espero que vocês gostem. 

_____________
FRANÇAIS
Le film Maléfique 2 est sorti cette semaine et pour l'occasion, Disney m'a lancé le défi de vous montrer "mon endroit mystique", ce genre d’endroit où l’on peut presque sentir la magie opérer. Et j'ai accepté le défi. Sur ces photos, je vous montre cet endroit ainsi que la reproduction du maquillage de Maléfique que j'ai réalisé pour ce shooting.

Cette collaboration m’a été proposée en dernière minute. Deux jours avant de me rendre à Londres, Disney m'a contacté et m'a proposé deux options, soit ils m'envoyaient les cornes de Maléfique pour que je puisse recréer le look du film, soit vous montrer mon lieu mystique de manière créative. Je savais que les cornes ne seraient pas arrivées à temps pour filmer le look, donc j’ai choisi l'option du lieu mystique. En fin de compte, il ne me restait qu'un jour pour tout faire, imaginer ce que je voulais créer, choisir l’endroit, recréer le look, organiser le shooting, et j’ai fini par éditer la vidéo dans l'avion en direction à Londres.

Malgré toutes ces contraintes de temps, j'ai vraiment apprécié le résultat final de la vidéo (vous pouvez la voir ici) et le résultat en photo aussi. Bien sûr, pour que le résultat soit encore plus réel, il me faudrait des cornes et une tenue plus "Maléfique", mais comme il me manquait tout ça, j’ai opté plutôt par une représentation et non une copie de l'original.

J'espère que ça vous plaira.

No comments:

Post a Comment

Your thoughts