Mar 20, 2018

FASHION REPORT - MIX AND MACTH

(ENGLISH - PORTUGUESE - FRENCH)
Hello my dear ones! I know you guys were really missing me (or not, but that doesn't really matter, either). I have been absent during these last weeks because I had so much more work in my other job lately, and the fact is that this other job has nothing to do with blogging and that kept me away from my blog a little while.

But now I'm back and I bring you this very mix-and-match style look that I love so much and that I know you love too because I already showed this outfit on Instagram and your reaction was very positive.

This striped blazer is a sales hit from H&M in this new collection. I had seen some people wearing it and it was one of the pieces that I loved as soon as the new collection began to appear.
The obvious bet of coordinated would be with the pants of the same line like a suit but as you know I don't like the obvious so I decided to make a mix and match with this striped pattern. The skirt is very old (5 years) and I think that despite having a more dynamic pattern it turns out beautifully with the striped jacket.
I preferred to wear sneakers to make the look very relaxed and to not bring much more information to a look that already has a lot of details.

And you, do you like to mix and match? Or do you prefer to follow the rules?

(PORTUGUESE AND FRENCH VERSIONS AFTER THE PHOTOS)








____________
PORTUGUÊS

Olá minhas queridas! Eu sei que vocês estavam com imensas saudades minhas, ou não, mas isso também não importa. Estive ausente durante estas últimas semanas porque tenho tido muito mais trabalho, um trabalho que não toca de todo nesta esfera do blog e que portanto me afastou um bocadinho daqui. 

Mas agora estou de volta e trago-vos este look muito ao estilo mix and match que eu adoro e que eu sei que vocês também adoram porque eu já mostrei este outfit no Instagram e a vosse reação foi muito positiva. 

Este blazer às riscas é um hit de vendas da H&M nesta nova coleção. Já tinha visto em algumas pessoas e foi logo uma das peças que adorei assim que começou a surgir a nova coleção. 
A aposta óbvia de coordenado seria com as calças da mesma linha em jeito de fato mas como eu não gosto do óbvio decidi optar por fazer um mix and match com este padrão de riscas. A saia já é antiga (uns bons 5 anos) e acho que apesar de ter um padrão mais dinâmico acaba por resultar lindamente com o casaco às riscas. 
Preferi usar sapatilhas para deixar o look bem relaxado e para não trazer muita mais informação a um look que já tem detalhes que chegue. 

E vocês gostam do mix and match? Ou seguem as regras todas? 


____________
FRANÇAIS

Bonjour! Je sais que je vous ai manqué (ou pas, bref c'est pas vraiment important). J'ai été absente pendant ces dernières semaines parce que j'ai eu beaucoup plus de travail, et vu que ce travail ne touche pas du tout à ce monde du blogging je me suis un peu éloignée. 

Mais maintenant je suis de retour et je vous apporte un nouveau look en mode mix-and-match, un style que j'aime beaucoup d'ailleurs. Je sais que vous l'aimez aussi parce que je l'ai déjà montré sur Instagram et votre réaction a été très positive.

Ce blazer rayé est un vrai succès de la nouvelle collection H&M et moi, ben j'ai tout de suite craqué pour cette beauté.
Le plus évident comme coordonné serait le pantalon de la même ligne en fait, mais j'ai préféré combiner ce motif de rayures avec une vieille jupe (5 ou 6 ans) qui a un motif un peu plus dynamique mais  qui se marie magnifiquement avec la veste rayée.
J'ai préféré également porter des baskets pour rendre le look bien décontracté et pour ne pas apporter encore plus d'informations au look parce qu'il a déjà pas mal de détails.

Et vous, aimez-vous le mix-and-match? Ou vous êtes plutôt du genre à suivre toutes les règles?

5 comments:

  1. Adorei demais esse teu conjunto, que linda
    Beijinhos
    Novo post (Mala Senhora Floral) // CantinhoDaSofia /Facebook /Intagram
    Tem post novos todos os dias

    ReplyDelete
  2. Que linda! O conjunto ficou bem giro! :D

    amarcadamarta.blogspot.pt

    ReplyDelete
  3. Adorei o look! Principalmente por fugir ligeiramente aos padrões!
    Muito muito gira!!!
    Beijinho
    Cris

    www.lima-limao.pt

    ReplyDelete

Your thoughts