Oct 18, 2017

Wild City (english ande french versions)

Ahhh the leopard pattern again! Don't worry!! I will not bother you again with this subject. I think I've mentioned enough times in this blog that I'm crazy about this pattern and that it will a big trend this fall. So let's change the subject.



This look that I bring you today is just another proof that fashion is cyclical and that we do not always need to buy new clothes to be fashion and trendy.  None of these pieces that I'm wearing in this look are recent. The sweater should be about 4 or 3 years old, the jacket is stolen from my husband but it is also from last year, the shoes must be about 8 years old and the bag I already told you in another post that it belonged to my mother and it is probably older than me (vintage if you want to keep it elegant and chic).
The truth is, we want to buy new stuff all the time, and we're always trying to keep up with the new trends but the question is: are we giving the best use to our clothes? 

What are your consumption habits?

________

Français

Ahhh le motif léopard encore? Non, ne vous inquiétez pas! Je ne vais pas revenir sur le sujet. Je pense que je vous ai déjà dit assez de fois que j'aime ce motif et qu'il sera tendance cette saison. Donc on change de sujet.

Le look que je vous apporte aujourd'hui est encore une preuve de que la mode est cyclique et qu'on n'a pas toujours besoin d'acheter des nouveaux habits pour être à la mode et pour suivre les tendances. Aucune des pièces que je porte est de cette année. Voyons: le haut léopard, je l'ai depuis 3 ou 4 ans; la veste, je l'ai piquée à mon mari mais elle est de l'année passée; les chaussures, je les ai depuis 8 ans; le sac, je vous ai déjà dit qu'il appartenait à ma mère et il est fort probable qu'il soit plus âgée que moi (je devrais dire vintage, ça fait plus élégant et chic). 

Mais la vérité, c'est qu'on veut toujours acheter les dernières tendances, les dernières nouveautés et des fois on ne donne pas la bonne utilisation à tous nos habits. 

Et vous? Quelles sont vos habitudes de consommation? 

7 comments:

  1. Good pictures and outfit, have a good day

    https://elegant-e.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Ficou perfeito, todo o look, a maquilhagem está super gira e combina muito bem! Beijinhos

    ReplyDelete
  3. Que look lindo adorei os detalhes essa jaqueta ficou ótima em você!
    Bjs
    http://www.silalmeida.com

    ReplyDelete
  4. Tão linda que estás! Gosto muito do conjunto e esse batom é maravilhoso. <3
    Beijinhos e bom fim-de-semana, The Fancy Cats

    ReplyDelete
  5. Adorei o look e a maquilhagem! :) Mil beijinhos*

    www.lifewithju.com

    ReplyDelete

Your thoughts